jueves, 16 de febrero de 2017

Linguistic Jokes (3º ESO)


LINGUISTIC JOKES by anonymous



Where is the pun (juego de palabras)?
¿Por qué se supone que tendría que ser gracioso este chiste? La respuesta está en el tema que vamos a trabajar hoy: los homófonos.


Homophones

Este es un aspecto muy importante del Inglés, pues existen muchos pares de palabras (o incluso grupos de palabras, como en el ejemplo del cómic) que se pronuncian igual pero no tienen la misma grafía, por lo que no significan lo mismo. En muchos casos, esto puede dar lugar a malentendidos o dificultades a la hora de comprender determinadas oraciones, de modo que es importante trabajar este aspecto de la lengua.

A continuación os dejo una actividad en la que tendréis que descubrir qué par de palabras se pronuncian igual a partir de la transcripción fonética que os proporciono. Al lado de cada oración deberéis escribir la que corresponde en cada caso. 

Activity 1

Find the correct pair of homophones for each sentence:
  1. I’ve eaten /ˈmʌsəls/ today. ______________
Sports help to develop our /ˈmʌsəls/. ______________

  1. One of the most important /ˈprɪnsɪpəl/ in life is freedom. ______________
The /ˈprɪnsɪpəl/ of the school arranged a meeting for tomorrow. ______________

  1. /ɡreɪt/ the cheese and then add it to the pasta. ______________
/ɡreɪt/ job, Jane! You did it! ______________

  1. Mary and John reserved a /swiːt/ in that hotel for their anniversary trip. ______________
The cake I’ve cooked this morning tastes really /swiːt/. ______________

  1. Scientists are studying  /dʒiːnz/ to know more about cloning. ______________
I’ve bought a new pair of /dʒiːnz/ in my favourite shop in the neighborhood. ______________

  1. You’re not /əˈlaʊd/ to enter the building. ______________
Can you read the text /əˈlaʊd/, please? ______________

  1. The most common symptom of the /fluː/ is fever. ______________
Last week, he /fluː/ to JFK International Airport in New York to attend the meeting. ______________

  1. I have to /baɪ/ the ingredients to prepare today’s meal. ______________
There is a restaurant /baɪ/ the lake. ______________

  1. /ðɛə/ house is huge, but mine is really small. ______________
/ðɛə/ is a mistake in your application. You have to fill it again. ______________

  1.  - /huːz/ is this pen? ______________
It’s John’s. 

- /huːz/ there? ______________

It’s me again. I’ve forgot to give you something.


Activity 2: PUNS (juegos de palabras)

Where are the puns? ¿Dónde está el juego de palabras? Intentad buscar dos posibles significados o interpretaciones para cada frase basándoos en la homofonía: cambiad el ritmo, segmentar las palabras de otra forma, buscar palabras con grafías similares...


  1. Fruit flies like bananas.

  1. He doesn’t say much, does he? Well, he’s a little horse.

  1. Do you comb hair often?

  1. Why do bicycles fall over? Because they are two-tired.

  1. Why couldn't the skeleton go to the party? Because he had nobody to go with!

  1. What do you call a deer with no eyes? No idea!

  1. How could the vampire's mum tell he had been smoking? Because of his coffin!


Activity 3

Intentad crear un juego de palabras propio con un par de homófonos (ya sean palabras o grupos de palabras.

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